ایمیل مارکتینگ

>ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ 1397/6/9 13:50:48

ایمیل مارکتینگ و مزایای آن

ایمیل مارکتینگ هنوز هم یکی از موثرترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ مخصوصا در مدل های B2B  است. در صورتیکه کمپین ایمیل مارکتینگ به درستی طراحی و اجرا شود هنوز هم میتواند نتایج شگفت انگیزی داشته باشد.

خدمات ایمیل مارکتینگ شامل موارد زیر میباشد:

  • برنامه ریزی و اجرای کمپین های ایمیلی
  • طراحی و ارسال روزنامه های ایمیلی
  • طراحی صفحات فرود (Landing Page)
ایمیل مارکتینگ
0%
درصد مشترکینی که معمولا ایمیل خود را در طول هفته چک میکنند
0%
درصد افرادی که تمایل دارند اطلاعات حراج ها از طریق ایمیل برایشان ارسال شود
0%
درصد تبدیل مخاطب به مشتری در ایمیل مارکتینگ نسبت به شبکه های اجتماعی، ایمیل مستقیم و …

مراحل اجرای ایمیل مارکتینگ

مرحله ۱: تحقیق و آنالیز

اولین قدم ایمیل مارکتینگ،  جمع آوری اطلاعات مخاطبان شما از روش های مختلف مانند فرم های داخل سایت، فرم های چاپی و … میباشد.

این اطلاعات میتواند شامل موارد مختلف از جمله نام شرکت، زمینه فعالیت، سمت شخص، آدرس و شماره تلفن و البته آدرس ایمیل او باشد. اطلاعات جمع آوری شده در این مرحله به دسته بندی بهتر  مخاطبان  کمک کند. دسته بندی مخاطبان بر اساس نیازها،  فرهنگ و سایر ویژگی ها ی آنها منجر به اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ موثرتری خواهد شد.

مرحله ۲: تعیین استراتژی ها

اکثر دریافت کنندگاه ایمیل فقط چند ثانیه برای بررسی ایمیل های شما وقت صرف خواهند کرد.

بنابراین طراحی یک ایمیل جذاب از نظر تیتر، گرافیک و محتوا بسیار مهم است تا توجه مخاطب را بیشتر جلب کرده و او را تشویق به خواندن محتوای ایمیل نماید. استراتژی باید بر اساس تمرکز بر روی یک موضوع و هدایت مخاطب به اجرای یک فعالیت خاص (مثلا کلیک بر روی لینک سایت) باشد.

مرحله ۳: طراحی ایمیل

این فاز شامل طراحی (گرافیک و محتوا)‌ایمیل و همچنین صفحه فرود است.

معمولا هدف اولیه ایمیل مارکتینگ، کلیک بر بروی لینک و ایجاد ترافیک در سایت شما میباشد. در نتیجه صفحه فرود (صفحه ای از سایت که مخاطب پس از کلیک بر روی لینک یا دکمه داخل ایمیل به آن وارد میشود) باید بسیار جذاب و در راستای محتوای ایمیل ارسال شده طراحی گردد. طراحی ایمیل بر اساس نیازهای مخاطب و تناسب آن با صفحه فرود منجر به افزایش نرخ تبدیل (تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری) میشود.

مرحله ۴: بهینه سازی

هیچکس تمایلی به درسافت ایمیل های اسپم ندارد. مهم نیست که از نظر شما ایمیل اطلاعات مفیدی داشته باشد. در صورتیکه این اطلاعات مورد نیاز مخاطب نباشد از نظر او اسپم و اذیت کننده است.

ما در کمپین های ایمیل مارکتینگ از تست A/B استفاده میکنیم.این تست آماری به ما کمک میکند تا بهترین محتوای ایمیل را بر اساس نیاز واقعی مخاطبان ارسال کنیم.

مرحله ۵: تحلیل و گزارش

تمام فعالیت های دیجیتال مارکتینگ ما به همراه گزارش های دوره ای خواهد بود. خدمات ایمیل مارکتینگ نیز از قاعده مستثنا نیست.

ما اطلاعات دریافتی را تحلیل کرده و بر اساس آن مدل رفتاری مخاطبان را ترسیم میکنیم. این اطلاعات در بهینه سازی کمپین به ما کمک میکند. همچنین گزارش کاملی از ارسال، دریافت و میزان تعامل مخاطبان با ایمیل های ارسالی ارائه خواهیم کرد.

سوالات متداول

هر کسب و کاری باید یک زمانی شروع به جمع آوری ایمیل مخاطبان خود بکند. ما لیست آماده ای نداریم که در اختیار شما قرار دهیم.  ولی راه ها و ابزاری برای شما آماده میکنیم تا از طریق آن بتوانید یک بانک ایمیل از مشتریان خود ایجاد کنید.

نخیر. بهتر نیست. هیچ اطمینانی به ایمیل های موجود در آن بانک ها نیست. ممکن است اصلا مخاطب شما نباشند و یا جزء ایمیل هایی باشند که دیگر چک نمیشوند. ولی نکته مهمتر اینکه شما اجازه ندارید بدون اجازه صاحب ایمیل برای او ایمیلی ارسال کنید. این کار علاوه بر اینکه اخلاقی نیست منجر به اسپم شدن ایمیل ها شده و در نهایت به وجهه برند شما صدمه میزند.

از اینجا برای ما پیغام بگذارید یا با شماره ۸۲۸۰۷۲۷۱ تماس بگیرید.

آخرین پست های اینستگرام