بهینه سازی موتور جستجو – سئو

>بهینه سازی موتور جستجو – سئو
بهینه سازی موتور جستجو – سئو 1397/6/9 13:47:23

چرا سئو ؟

در دنیای امروز کسب و کار فقط داشتن یک وب سایت دیگر کافی نیست. بسیاری از افرادی که میتوانند مشتری شما باشند آدرس سایت شما را نمیدانند.  آنها از موتورهای جستجو مانند Google استفاده میکنند و بدیهی است که کسب و کاری برنده خواهد بود که به دلیل سئو بهتر نام سایت او در صفحات اول جستجوی گوگل ظاهر شود.

بر اساس نتایج  تحقیقات ۹۰٪ کاربران انتخاب خود را از لیست سایت های صفحه اول گوگل انجام میدهند و فقط ۱۰٪ به صفحه دوم خواهند رفت. صفحه سوم؟ در دنیای دیجیتال مارکتینگ میگویند بهترین جای مخفی کردن یک جسد صفحه سوم گوگل است. چرا؟ چون کسی به آن سر نمیزند.

SEO سئو

مراحل اجرای سئو

مرحله ۱: تحقیق و آنالیز ها

اولین قدم در اجرای سئو، تحقیق و جمع آوری اطلاعات و تحلیل آنها میباشد. این مرحله شامل موارد زیر است:

  • تعریف پروژه: ثبت اطلاعات مشتری و اهداف اون از اجرای سئو (seo)

  • تحقیق کلمات کلیدی: تعیین کلمات کلیدی قابل استفاده بر اساس اهداف کسب و کار

  • بررسی ساختار اطلاعات: ارائه پشنهادات و راهکارها در راستای بهبود تجربه کاری (User Experience)

  • وضعیت فعلی سئو: بررسی وضعیت سئو وبسایت بر اساس آمارهای تحلیلی و همچنین فاکتورهای مرتبط

  • تحلیل میزان رقابت: بررسی میزان رقابت بر روی کلمات کلیدی مشخص شده و تعیین فرصت ها و میزان ریسک

مرحله ۲: تعیین استراتژی ها

قدم بعدی تعیین استراتژی‌ها و اهداف قابل اندازه‌گیری در پروسه بهینه سازی سئو میباشد.

  • استراتژی های On-site: تهیه یک پلن اجرایی جهت ایجاد تغییرات لازم در کدها  و محتوای سایت

  • استراتژی Off-Site: شناسایی و تعیین سایت های معتبر، مرتبط و تاثیرگذار جهت ایجاد بک لینک و اجرای فعالیت های PR در راستای اهداف تعیین شده.

  • استراتژی محتوا: تهیه تقویم اجرایی تولید و انتشار محتوای مرتبط، جدید و جذاب برای وب سایت، شبکه های اجتماعی وابسته و …

  • هدف گذاری و تعیین KPI ها: تبدیل اهداف کلان پروژه به اهداف قابل اندازه گیری و تعیین ابزار مناسب جهت اندازه گیری و ارزیابی هر هدف.

مرحله ۳: بهینه سازی On-site

در این مرحله تغییرات لازم در کدها و محتوای وب سایت اعمال میشود.

  • تغییرات محتوا: انجام تغییرات لازم در محتوای موجود با تمرکز بر کلمات کلیدی تعیین شده در مراحل قبل

  • بهینه سازی فنی: اعمال تغییرات لازم در کدهای وب سایت بر اساس استراتژی ها تعیین شده. این بخش میتواند شامل اطلاعات متا، تگ ها، هدرها، لینک های داخلی و بسیاری آیتم های دیگر باشد.

مرحله ۴: مارکتینگ محتوا

این مرحله شامل تولید و انتشار منظم و زمانبندی شده محتوا در وب سایت و شبکه های اجتماعی میباشد.

  • تولید محتوا: تولید محتوای مناسب، مرتبط، تازه و جذاب بر اساس استراتژی های تعیین شده.

  • روابط عمومی: استفاده از کانال های مرتبط اطلاع رسانی ، اخبار و سایر رسانه ها جهت معرفی  کسب و کار و ایجاد ترافیک در وب سایت

  • استفاده از اینفلوئنسر ها (influencer): ارتباط به افراد، کسب و کارها و کانال های تاثیرگذار جهت معرفی وب سایت و ایجاد بک لینک های معتبر و موثر

  • شبکه‌های اجتماعی: تشویق مخاطبان به بازنشر محتوا تولید شده و مشارکت در مباحث مربوط به کسب و کار مربوطه

مرحله ۵: تحلیل و گزارش

بخش آخر بررسی دوره ای وضعیت سئو وب سایت و ارائه گزارش های ماهانه میباشد.

  • گزارش وضعیت ماهانه: ارائه گزارش از نحوه اجرای فعالیت های تعیین شده در پلن اجرایی

  • بررسی های دوره ای: نظارت بر وضعیت سئو وب سایت، همچنین وضعیت عملکرد رقبا، بررسی بک لینک ها و …

سوالات متداول

هزینه سرویس SEO و زمان مشاهده نتایج آن بر اساس فاکتور های مختلفی تعیین میشود که مهمترین آنها عبارتند از:

  • تعداد کلمات کلیدی  و صفحات سایت
  • وضعیت فعلی سایت
  • وضعیت رقبا

SEO یک سرمایه گزاری میان مدت است. زمان لازم جهت مشاهده نتایج میتواند بین ۱ ماه تا ۶ ماه طول بکشد.

در اکثر موارد بهترین راه دور ریختن پول و هدر دادن زمان. در واقع روش هایی است که برخی استفاده میکنند تا گوگل را گول بزنند و در مدت کوتاهی رنک شما را بالا ببرند. چطور متوجه شوید که شرکت دیجیتال مارکتینگ از این روش ها استفاده میکند یا خیر؟ وقتی از طرف گوگل جریمه شدید و دیگر در نتایج جستجو ظاهر نشدید متوجه میشود.

آیا سایت شما قدیمی است؟ سرعت لود شدن آن کم است؟ آیا در گوشی ها موبایل بصورت مناسب نمایش داده نمیشود؟ همه این موارد از فاکتورهای مهم SEO هستند. اگر در هریک مشکلی وجود دارد به احتمال زیاد سایت شما باید دوباره طراحی شود تا نتایج بهتری از SEO بگیرید. در غیر اینصورت سایت فعلی شما با اعمال تغییرات لازم قابل استفاده خواهد بود.

هیچوقت! عملیات SEO  اولیه سایت ممکن است بین ۲ هفته تا ۲ ماه طول بکشد و پس از آن نیز زمانی بین ۱ ماه تا ۶ ماه باید صبر کنید تا نتایج مشاهده شوند.تمام شد؟ نخیر. از این پس فاز نظارت و نگهداری SEO شروع میشود زیرا :

  • فاکتورهای اساسی SEO توسط موتورهای جستجو تغییر میکنند.
  • وضعیت رقبا قدیمی تغییر کرده و رقبای جدیدی اضافه میگردند
  • محتوای جدید و غیر تکراری باید به سایت افزوده شوند.
  • کلمات کلیدی باید بطور پیوسته بررسی و در صورت نیاز در SEO سایت اصلاج شوند
  • لینک های های داخلی و خارجی باید بررسی شده و لینک های معیوب اصلاح و لینک های جدید اضافه گردند

از اینجا برای ما پیغام بگذارید یا با شماره ۸۲۸۰۷۲۷۱ تماس بگیرید.

آخرین پست های اینستگرام