تبلیغات اینترنتی و تبلیغات گوگلی

>تبلیغات اینترنتی و تبلیغات گوگلی
تبلیغات اینترنتی و تبلیغات گوگلی 1397/6/9 13:48:14

 

چرا تبلیغات اینترنتی ؟

در دنیای مدرن کسب و کار دیگر نمی توان از رشد چشمگیر، تاثیر فراگیر و مزیت های فراوانی که تبلیغات اینترنتی نسبت به مدل های سنتی دارد چشم پوشی کرد.

مزیت های تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی :

  • هدفمند بودن تبلیغات اینترنتی: شما میتوایند بازار هدف کاملا مشخصی را به عنوان بازار هدف تعیین کنید و از هزینه تبلیغات بی مورد برای افرادی که هیچگاه مشتری شما نخواهند بود جلوگیری نمایید.
  • قابلیت اندازه گیری نتایج: بر خلاف تبلیغات سنتی، تبلیغات اینترنتی کاملا قابل اندازه گیری میباشند. گزارش ها به شما خواهند گفت که چند نفر تبلیغ شما را دیده اند، چند نفر آن را به اشتراک  گذاشته اند و چند نفر بواسطه این تبلیغ از شما خرید کرده اند.
  • قابلیت تعیین بودجه و زمان کمپین : مزیت دیگر امکان محدود کردن میزان بودجه و زمان نمایش تبلیغات در صورت تحقق اهداف میباشد. مثلا در صورتیکه ۱۰ هزار نفر در یک روز تبلیغ را مشاهده کردند دیگر این تبلیغ نمایش داده نشود.

تبلیغات اینترنتی موارد استفاده بسیاری در مراحل مختلف پروسه تصمیم گیری مشتری دارد.

یکی از متداول ترین ابزار تبلیغات اینترنتی، استفاد ها از خدمات Google Adwords میباشد.

مثلا کسب و کارهایی که در حال اجرای SEO هستند تا زمان نتیجه گیری از SEO میتوانند به کمک Google Adwords سایت خود را به صفحه اول گوگل بیاورند.

مراحل اجرای تبلیغات اینترنتی

مرحله ۱: تحقیق و آنالیز

اولین قدم در اجرای تبلیغات اینترنتی شناخت کامل کسب و کار، بررسی وب سایت و تحلیل رقبا میباشد. این مرحله شامل موارد زیر است:

  • تعریف پروژه: ثبت اطلاعات مشتری و اهداف تعیین شده

  • تحقیق کلمات کلیدی: تعیین کلمات کلیدی قابل استفاده در تبلیغات اینترنتی بر اساس اهداف کسب و کار

  • بررسی ابزار و رسانه های تبلیغاتی آنلاین: تحقیق در مورد تنوع و میزان تاثیرگذاری رسانه ها و ابزار تبلیغات آنلاین و همچنین میزان هزینه هرکدام در انواع روش های CPC, CPM, CPA  و Fixed.

  • تحلیل میزان رقابت: بررسی میزان رقابت بر روی کلمات کلیدی مشخص شده، محتوای تبلیغات رقبا و  تعیین فرصت ها و میزان ریسک

مرحله ۲: تعیین استراتژی ها

قدم بعدی تعیین استراتژی‌ها و اهداف قابل اندازه‌گیری در پروسه تبلیغات اینترنتی میباشد.

  • استراتژی های تبلیغات اینترنتی: تعریف کلیه کمپین های تبلیغاتی اعم از تبلیغات گوگلی، بنرهای تبلیغاتی، تبلیغات  PPC و تبلیغات درشبکه های اجتماعی شامل بهینه سازی صفحه فرود (Landing Page) ،‌ محتوای تبلیغات، بودجه و زمان اجرا.

  • تعیین راهکارهای ارزبابی:‌ تعریف اهداف کوتاه مدت و بلندمدت جهت ارزبابی میزان تحقق اهداف کمپین ها

مرحله ۳: بهینه سازی صفحه فرود و پیکربندی کمپین

در این مرحله تغییرات لازم در کدها و محتوای وب سایت اعمال میشود.

  • بهینه سازی محتوای سایت: انجام تغییرات لازم در صفحه فرود (Landing Page) جهت همخوانی و انسجام با کلمات کلیدی استفاده شده در تبلیغات

  • بهینه سازی فنی: اعمال تغییرات لازم در کدهای صفحه فرود (Landing Page) بر اساس استراتژی ها تعیین شده. این بخش میتواند شامل اطلاعات متا، تگ ها، هدرها، لینک های داخلی و بسیاری آیتم های دیگر باشد.

مرحله ۴: بهینه سازی

این مرحله شامل نظارت و بررسی میزان تاثیر کلمات کلیدی، صفحه فرود و محتوای تبلیغات میباشد.

  • تغییرات کوتاه مدت: تغییر سقف بودجه روزانه، صفحه ورود، محتوای تبلیغات و بررسی تاثیر تغییرات در بازه های کوتاه مدت (مثلا روزانه یا چند روزه)

  • اصلاحات کمپین: تغییرات کلی در نحوه اجرای کمپین بر اساس نتایج و فیدبک های به دست آمده در بازه های میان مدت (مثلا هفتگی یا ماهانه)

مرحله ۵: تحلیل و گزارش

بخش آخر بررسی دوره ای وضعیت سئو وب سایت و ارائه گزارش های ماهانه میباشد.

  • گزارش وضعیت ماهانه: ارائه گزارش از نحوه اجرای فعالیت های تعیین شده در پلن اجرایی

  • بررسی های دوره ای: نظارت بر میزان تحقق اهداف تعیین شده و اعمال تغییرات در صورت لزوم

سوالات متداول

تبلیغات گوگلی دقیقا مصداق ضرب المثل “هرچقدر پول بدهی آش میخوری” است. ولی چند نکته میتواند برای شما مفید باشد.

  • باید به یک کمپانی خارجی پول بدهیم. پس واحد محاسبات مبلغ دلار است. البته شما معادل ریالی آن را پرداخت میکنید.
  • این نوع تبلیغات بصورت مزایده انجام میشود. یعنی شما مشخص میکنید روزانه چه مبلغی میخواهید هزینه کنید. بر اساس آن گوگل تصمیم میگیرد که تبلیغ لینک شما را چگونه و کجای صفحه نمایش دهد.
  • شما میتوانید نحوه هزینه  بودجه روزانه را کنترل کنید. مثلا تعیین کنید این تبلیغ در گوشی های موبایل نمایش داده شوند یا خیر.
  • بطور میانگین هر کلیک میتواند از زیر ۱ دلار تا ۲ دلار هزینه داشته باشد. البته این مبلغ بر اساس میانگین ها ارائه شده و میتوانید آن را تغییر دهید.
  • هرزمان که بخواهید میتوانید تبلیغات را متوقف یا مشخصات کمپین را تغییر دهید.
  • به علت عدم وجود سیستم بانکی مستقیم، مبلغی به عنوان هزینه تراکنش مالی به مبلغ نهایی اضافه میگردد.

پس از تعریف کمپین معمولا زمانی بین ۲ تا ۴ روز طول میکشد تا شما بتوانید تبلیغات سایت خود را ببینید.

میتوان گفت بله و خیر. گوگل میفهمد که ترافیک سایت شما از تبلیغات آمده نه از محتوای جذاب و رعایت استاندارد های SEO. پس ترافیک ایجاد شده از تبلیغات ارزشی در رنک SEO شما ندارد ولی بررسی آمار ارائه شده بهترین ابزار برای انجام فعالیت های SEO در سایت شما میباش که در نهایت منجر به افزار رنک SEO میگردد.

بهترین روش ترکیب و استفاده بهینه از هردوی این روش هاست. SEM برای کوتاه مدت و SEO برای بلند مدت.

از اینجا برای ما پیغام بگذارید یا با شماره ۸۲۸۰۷۲۷۱ تماس بگیرید.

آخرین پست های اینستگرام