تولید محتوا (مارکتینگ محتوا)

>تولید محتوا (مارکتینگ محتوا)
تولید محتوا (مارکتینگ محتوا) 1397/6/9 13:49:49

تولید محتوا و مزایای آن (مارکتینگ محتوا)

تولید محتوای مناسب مهمترین بخش هرگونه فعالیت دیجیتال مارکتینگ است. تاثیر تولید محتوا در کانال های مختلف دیجیتال مارکتینگ به شرح زیر میباشد:

  • تبلیغات کلیکی (PPC) : جهت ایجاد هر کمپین تبلیغاتی کلیکی احتیاج به محتوای مناسب آن کمپین داریم. محتوایی که بتواند مخاطب را تحریک کرده و او را به وبسایت شما بکشاند.
  • روابط عمومی: ترسیم چهره مناسب از کسب و کار به نحوه تعامل و ارتباط عمومی آن کسب و کار با مخاطبانش بستگی دارد. برای ایجاد چنین ارتباطی نیاز به یک استراتژی تولید محتوای مناسب میباشد.
  • بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO): وبسایت شما بطور دوره ای توسط روبات های گوگل (و سایر موتورهای جستجو) بررسی و ارزیابی میشود تا بر اساس کیفیت محتوای آن رتبه سایت تعیین گردد. بدیهی هاست تولید محتوای جدید، مرتبط و جذاب که بر اساس یک استراتژی پایدار ایجاد شود منجر به کسب نتایج سریعتر و بهتر خواهد شد.
  • شبکه های اجتماعی: محتوای باید مخاطبان را تشویق به اشتراک گذاری نماید. نیاز مخاطبان شبکه های اجتماعی با بازدیدکنندگان وبسایت متفاوت است. باید این تفاوت ها را شناخت و بر اساس یک خط مشی مستمر اقدام به تولید و انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی نمود.
  • ایمیل مارکتینگ: محتوای موجود در ایمیل ها باید مخاطب را تشویق به کلیک بر روی لینک های ایمیل نماید. نوع اطلاعات موجود در ایمیل، نحوه نمایش و طراحی های گرافیکی و همچنین محل و ظاهر دکمه ها و لینک ها مواردی است که در محتوای ایمیل ها باید به آنها توجه شود.
تولید محتوا

مراحل اجرای تولید محتوا

مرحله ۱: تدوین استراتژی محتوا

در مرحله اول تحقیقات لازم جهت شناخت کسب و کار ورقبای آن انجام میگیرد.

شناخت کامل  اهداف کسب و کار پایه های استراتژی تولید محتوا را تشکیل میدهند. همچنین نوع، کانال و زمان انتشار هر محتوا  بر اساس یک تقویم اجرایی مشخص میگردد.

مرحله ۲: تولید محتوا

کیفیت محتوا و قابلیت به اشتراک گذاری آن مهمترین فاکتورها در تولید محتوا میباشند.

تولید محتوا بر اساس استراتژی های تعیین شده این اطمینان را میدهد که محتوایی جدید، جذاب، مناسب و متناسب  با اهداف کسب و کار  هر یک از کانال های مارکتینگ ایجاد شده است.

مرحله ۳: انتشار محتوا

انتشار محتوا میتواند شامل معرفی یک وبسایت دوباره طراحی شده، ایمیل ها، پست های شبکه های اجتماعی و … باشد.

در پلن اجرایی باید مشخص شود که هر محتوای در چه زمان و تاریخی و از طریق چه کانال تبلیغاتی منتشر شود تا بیشترین بازخورد را از مخاطبان داشته باشد.

سوالات متداول

محتوا باید برای مخاطب بقدری جذاب باشد که نه تنها خود از آن لذت ببرد بلکه با اشتراک گذاری ، دیگران را نیز به خواندن/دیدن آن تشویق کند.

محتوای مناسب باید:

  • بر اساس نیاز مخاطب تهیه شود
  • به روز  و معتبر باشد
  • به هیچوجه کپی از محتوای دیگران نباشد
  • با جلوه های گرافیکی، رنگ، تصویر ، گراف و … همراه باشد

محتوا باید در قالب های متنوع آماده و منتشر شود. محتوای  میتوانید به یکی از اشکال زیر یا ترکیبی از آنها باشد:

  • مقاله
  • عکس
  • ویدیو
  • اینفوگرافیک
  • eBook
  • روزنامه ایمیلی
  • پادکست
مارکتینگ محتوا یک اصل است نه یک فعالیت فرعی. سایز کسب و کار اصلا مهم نیست. مهم این است که هر کسب و کاری مشتریانی دارد و مشتری نیاز به اطلاعات.

مزیت استراتژی های دیجیتال مارکتینگ نسبت مارکتینگ سنتی در این است که کلیه فعالیت ها و نتایج آن قابل بررسی و اندازه گیری است. مثلا با ابزاری مانند Google Analytics به اطلاعات فراوانی از قبیل موارد زیر دسترسی خواهید داشت:

  • تعداد بازدیدکنندگان سایت شما
  • تعداد افرادی که محتوای خاصی را مطالعه کرده اند
  • کدام نوع محتوا افراد جذابیت بیشتری برای مخاطبان داشته
  • گروه مشتری های مختلف یه محتوایی را بیشتر پسندیدند
  • و بسیاری اطلاعات دیگر

این اطلاعات به مشاور دیجیتال مارکتینگ شما کمک میکند تا میزان موفقیت کمپین را بررسی ودر صورت نیاز آن را اصلاح کند.

از اینجا برای ما پیغام بگذارید یا با شماره ۸۲۸۰۷۲۷۱ تماس بگیرید.

آخرین پست های اینستگرام