مارکتینگ شبکه های اجتماعی

>مارکتینگ شبکه های اجتماعی
مارکتینگ شبکه های اجتماعی 1397/1/14 11:37:07

مارکتینگ شبکه های اجتماعی و مزایای آن

مارکتینگ شبکه های اجتماعی نیاز تمام کسب و کارهای در دنیای دیجیتال امروز است. حضور در شبکه های اجتماعی تبدیل به یک سبک زندگی شده است و کسب و کارهایی که از این فضا به درستی استفاده نکنند، دیر یا زود سهم بازار را به رقبا تقدیم خواهند کرد.

اهداف اصلی در مارکتینگ شبکه های اجتماعی عبارتند از:

  • افزایش ترافیک وب سایت
  • برندسازی
  • افزایش فالوئرها
  • افزایش فروش

تخصص ما در beSocial اجرای عملیات مارکتینگ بر روی پلتفرم های زیر است:

  • اینستگرام
  • تلگرام
  • توئیتر
  • لینکداین
مارکتینگ شبکه های اجتماعی

مراحل اجرای مارکتینگ شبکه های اجتماعی

مرحله ۱: تحقیق و آنالیز

اولین قدم در اجرای تبلیغات شبکه های اجتماعی شناخت کامل کسب و کار، بررسی وضعیت فعلی ،  تحلیل مخاطبان و رقبا میباشد. این مرحله شامل موارد زیر است:

  • تعریف پروژه: ثبت اطلاعات مشتری، اهداف تعیین شده و کلیه اطلاعات لازم جهت اجرای فعالیت در شبکه های اجتماعی

  • تحقیق بازار هدف: استفادت از ابزارهای تخصصی جهت شناخت سایز بازار هدف بر اساس کلمات کلیدی، علایق و سایر عوامل تاثیرگذار

  • تحقیق رقبا: بررسی فعالیت رقبا در شبکه های اجتماعی مختلف و میزان تعامل بازار هدف با آنها در شبکه های اجتماعی

  • بررسی وضعیت فعلی: تعیین وضعیت فعلی کسب و کار در شبکه های اجتماعی با تحلیل داده ها ارائه شده توسط هر پلتفرم

مرحله ۲: تعیین استراتژی ها

قدم بعدی تعیین استراتژی‌ها تبلیغات شبکه های اجتماعی، تعریف اکشن پلن، اهداف قابل اندازه گیری برای حساب های شبکه های اجتماعی و محتوای آنها میباشد.

  • استراتژی های پروفایل: تهیه برنامه اجرایی و استراتژی ها جهت ایجاد یا بهینه سازی پروفایل ها در راستای افزایش تعامل با مخاطبان

  • استراتژی تعامل :‌ تعریف مقررات تعامل با مخاطبان در داخل و خارج محیط شبکه های اجتماعی. تعیین نحوه همکاری با اینفلوئنسرها جهت انتشار مطالب در حساب های کاربری آنهام.

  • استراتژی محتوا :‌ تعریف تقویم انتشار محتوا با تعیین محتوا و زمان انتشار مطالب در هریک از شبکه های اجتماعی.

  • استراتژی تبلیغات :‌ تعریف برنامه تبلیغاتی و برنامه ریزی بودجه تبلیغات در شبکه های اجتماعی مناسب کسب و کار.

  • برنامه ریزی قابل اندازه گیری :‌ تعریف اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت قابل اندازه گیری در مارکتینگ شبکه های اجتماعی

مرحله ۳: اجرای کمپین

در این مرحله کمپین مارکتینگ شبکه های اجتماعی بر اساس استراتژی ها تعیین شده و بر طبق تقویم و پلن اجرایی انجام میشود.

  • انتشار محتوا: انتشار مستمر محتوا بر اساس برنامه ریزی های انجام شده.

  • اجرای تبلیغات: اجرای کمپین های تبلیغاتی هم راستا با استراتژی های مارکتینگ شبکه های اجتماعی و در جهت معرفی دوباره برند.

  • مدیریت مخاطبان: اجرای تاکتیک های مدیریت شبکه های اجتماعی در راستای استراتژی های تعاملی جهت ارتباط بهتر با مخاطبان و اینفلوئنسرها

مرحله ۴: تحلیل و گزارش دهی

ارائه گزارش های دوره ای شامل میزان بهره وری کمپین ها، KPIها، پیگیری اهداف و بهینه سازی برنامه اجرایی  بر اساس نتایج موجود.

  • گزارشات ماهانه: ارائه گزارش شامل میزان تحقق اهداف، کارهای انجام شده، آمار و اطلاعات کمپین و برنامه اجرایی ماه آینده.

  • گزارش فصلی: تحلیل جامع کمپین های مارکتینگ شبکه های اجتماعی بر اساس نتایج حاصل از هر یک از پلتفرم ها.

سوالات متداول

خوشبختانه یا متاسفانه با مسدود شدن اکثر شبکه های اجتماعی موثر در کشور ما انتخاب برای ما بسیار راحت تر از سایر کشورهاست.   ولی مهمترین نکته در انتخاب شبکه اجتماعی شناخت مخاطبان است. همانقدر که حضور در شبکه های اجتماعی برای برخی کسب و کارها حیاتی است، برخی دیگر اصلا نیازی به حضور در این شبکه ها ندارند. همچنین کسب و کارها باید شبکه اجتماعی مناسب کسب و کار خود رانتخاب کنند.  نکته مهم دیگر اینکه اگر نمیتوانید محتوای جذاب، جدید و مرتبط با کسب و کار خود را تولید کنید وارد این شبکه ها نشوید. هیچکس در آنجا منتظر پست های تکراری و کپی شده شما نیست.

در مارکتینگ شبکه های اجتماعی جدی بودن را فراموش کنید. فرهنگ اکثر شبکه های اجتماعی یک فرهنگ محاوره ای، غیررسمی و شوخ طبعانه است. ما در beSocial از قانون ۴۰/۶۰ پیروی میکنیم. یعنی ۶۰٪ پست ها شامل موارد آموزشی، سرگرم کننده و خنده دار (و البته تا حد امکان مرتبط به کسب و کار) خواهد بود و ۳۰٪ محتوای تبلیغاتی مربوط به محصولات و خدمات آن کسب و کار.

از اینجا برای ما پیغام بگذارید یا با شماره ۰۹۱۲۳۷۶۲۶۲۳ تماس بگیرید.

آخرین پست های اینستگرام